CACAO BARRY Francuska marka – z niezwykłą historią od ziarna do czekolady
Początki CACAO BARRY sięgają 1982 roku, kiedy to rodzina Barry wybrała się w podróż do Afryki w poszukiwaniu ziaren kakowych, aby w przyszłości przekształcić je w najbardziej wyrafinowane i delikatne produkty kakaowe i czekoladowe. Kupiona przez przedsiębiorczą rodzinę La carré w 1923 roku, firma została katapultowana na arenę międzynarodową, inwestując jednocześnie w plantacje kakao, fabryki i społeczności w Afryce i Ameryce Południowej. Obecnie marka wspiera Fundację Cocoa Horizons - zbiorowe zobowiązanie, które ma w poprawić poziom życia rolników, wyeliminować pracę dzieci oraz ograniczanie wylesiania i zanieczyszczania atmosfery dwutlenkiem węgla. Ziarno kakaowe wykorzystywane do produkcji przez Cacao Barry pozyskiwane jest w 100% ze zrównoważonych źródeł.
Produkty CACAO BARRY
Francuska marka posiada szeroką gamę produktów, które zaspokoją potrzeby każdego szefa kuchni:
- niezwykle zróżnicowaną gamę czekolad,
- produktów na bazie czystego kakao,
- produktów orzechowych i pralinowych,
- produktów gotowych i teksturowych.
Najważniejsze wydarzenia w innowacji produktów CACAO BARRY
1963 Stworzenie patyczków do pieczenia i jednocześnie słynnego pain au chocolat.
1973 Wprowadzenie marki „Twój partner demonstracyjny” w celu wprowadzenia spersonalizowanej pomocy i wsparcia dla profesjonalistów
1976 Jako partner Cacao Barry® jest pierwszą marką, która wprowadza formy dla rzemieślników.
1988 Pierwsza marka oferująca czekoladę w wygodnym kształcie Pistoles™. Jednocześnie Cacao Barry® rozszerza swoją gamę form, wprowadzając na rynek formy z poliwęglanu. Pozwala to rzemieślnikom na urozmaicenie swojej oferty cukierniczej.
1989 Stworzenie innowacji dla cukierników: Pailleté Feuilletine™. Dziś ten produkt jest niezbędny w słynnej recepturze: Le Royal Chocolat.
2003 Wprowadzenie na rynek masła kakaowego Mycryo® - czystego tłuszczu naturalnie występującego w ziarnach kakaowych.
2006 Wprowadzenie gamy Plantation. Ziarna do tych czekoladek pochodzą z jednej plantacji, dzięki czemu Cacao Barry® oferuje wyjątkowe nuty aromatyczne, które ewoluują w czasie.
2013 Cacao Barry® odkrywa specyficzne fermenty naturalnie występujące w środowisku lokalnej plantacji (liście roślin i gleba), które mają korzystny wpływ na proces fermentacji. W ten sposób powstaje Q-Fermentacja: proces fermentacji, podczas którego każde ziarno uwalnia intensywne i czyste smaki.
2015 Wprowadzenie na rynek nowego opakowania, które zapewnia ochronę smaków kakaowych i podkreśla wiedzę o kakao. Oraz uruchomienie CacaoCollective , największej społeczności kucharzy poświęconej inspiracji, informowaniu i kreatywności związanej z czekoladą. CacaoCollective: stworzony dla Szefów Kuchni / przez Szefów Kuchni.
2017 Uruchomienie „La Esmeralda ” rzadkich Chocolate. Kolekcja czekolad RaRe (2017) reprezentuje zaangażowanie Cacao Barry© w zagwarantowanie przyszłej dostępności i różnorodności najlepszego i najbardziej wyjątkowego kakao, by zabłysnąć jako #CacaoCollective – uwalniając swoją kreatywność.
Najwyższa ocena produktów CACAO BARRY
Jako niekwestionowana marka i lider na całym świecie BARRY nieustannie dąży do podnoszeniaa kreatywności szefów kuchni poprzez odblokowanie zmysłowego bogactwa kakao. W praktyce oznacza to, odkrywanie i wspieranie odpowiednimi narzędziami i produktami, aby szefowie kuchni mogli być twórcami.